2009. dec. 10.

LinuxMint 8 Helena

Szervusztok!
FRISSÍTVE 2010.01.25

Nemrég kipróbáltam(rákényszerültem, mert egy kernelfrissítés szétb@szta rendszeremet, és időm az nem volt bugsearch-re, inkább egy frankó kis félórás reinstall, aztán még negyed óra a synaptic-ban...), és azóta is használom.

Tapasztalataimat megosztanám:


Nekem mindig is tetszett a Linuxmint, mert az Ubuntu gyengeségeit általában jól kijavították, és van egy-két nagyon jó saját fejlesztésű cuccuk (Mintmenü, Mintinstall, Mintbackup, Mintupload) amit más disztribútorok is átvehetnének, mint a Linux ügyének előrevitelét elősegítő dolgot..
//off Na ez a mondat is faszahosszú lett //on

A multimédiás képességei már megint, mint a Mintnél általában nagyon jók. Én jelenleg egy Dell Studio 1537-lapost hajtok vele, a GPU-nak nem nevezném valami, az Intel X4500HD, tehát nem
egy erőmű. Mindezek ellenére, kellemes meglepetésként konstatáltam, hogy az olyan dolgok (pl: Blender egykor bugos kezelőfelülete, Gimp-nél a vonalzók szétesnek, és csak valami krix-chrax van helyette, Google Earth egyszerűen használhatatlan volt anno) amik régbben (8.10, 9.04) az Ubuntu alapú Crunchbang alatt nem mentek, most mennek, sőt szaladnak! Ráadásul, dupla az öröm, mert a Firefoxot leváltottam Google Chrome-ra!!!

Isteni gyors!
//irónia Kezdek reménykedni benne, hogy talán a jövő év, vagy az azt követő, vagy egyszercsakmajd, a LINUX ÉVE LESZ... :-D //irónia off

Viccet és iróniát félretéve, tényleg fejlődött a dolog!

Végül néhány szkrínshát:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
QuickPost


Egy kis frissítés....
Azóta is boldogan használom a Mint-et, a grafikus vezérlő jó tulajdonságainak egyértelműen az újabb kernel az oka, csak azt elfelejtettem anno ide beírni. Aki még a 2.6.31 előtti kernelt használ, annak valószínűleg még a vacakabb inteles drivere van, de persze ez egy kernelfrissítéssel megoldható, viszont ezt azért nem javasolnám mert esetleg más alkalmazások elhalálozásához vezethet, szóval mindenki csak a saját felelősségére, avagy kedvtelésére rontson neki a kernelnek....
Én speciel úgy jártam, hogy feltettem a Crunchbang-re a legfrissebb kernelt, és szépen $$@szott elindulni, nem érdekelt volna, hogy nincs grafikus felület, de a GRUB sem jött be, akkor eszméltem rá a szörnyű tényre, hogy az új kernelekkel már jön a GRUB2(illetve 1.9.blablabla),
és mivel én nem vagyok még akkora "parancssor bajnok", hogy ezt megoldjam, ezért inkább újrahúztam a cuccot... illetve így lett a Mint 8, amit azóta nem bántam mag!

A napi használat közben arra lettem figyelmes, hogy jellegzetes, és amúgy nagyon hasznos Mint-menü olykor fogja magát és lefagy, ilyenkor újra kell indítani (csak a menü kisalkalmazást)
Ez nem sűrűn fordul ugyan elő (hetente egyszer, de leginkább ha wine-os alkalmazást futtatok)
viszont egy kissé bosszantó. Aztán kb egy hete jött valami frissítés hozzá, és már nem rakincátlankodik.

Amit még a wine segédletével futtatott alkalmazásoknál megfigyeltem:
Ha túl sok ablak van egyszerre megynyitva, és esetleg már van pár napos uptime, akkor egy idő után a compiz egyszerűen eldobja az asztali efekteket, és visszaáll alap helyzetbe.
Ez is bosszantó, viszont legalább nem fagy ki az egész X..
Konklúzió: legyünk tisztában videóvezérlőnk telljesítményével, és ne vigyük túlzásba a cicomát.
Mielőtt még az a vád érne, hogy bort iszom és vízet prédikálok: Nem, nem raktam rá minden efektet, igen, a minimalista desktop híve vagyok, de ha már adódott a lehetőség, hogy Gnome környezetben dolgozzak, úgy gondoltam, hogy nosztalgiából még a Mac-es időkre visszaemlékezve legalább a Hot Corners, és a desktop wall efektet, és hasznos tulajdonságait kihasználom.

Na mára ennyi, majd még írok, bár most erős késztetést érzek, hogy visszatérjek a Crunchbang-re, és ott folytassam a Conky-Lua scriptek írását, és az asztali környezet faragását ahol abbahagytam..... FRISSÍTVE 2010.01.25

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

DE-k WM-ek, satöbbi.. Mé útálom a Gnome-ot?

Mint az virtuális ismerőseim körében ismeretes, Openbox fan vagyok nagyon régóta. Mégsem ezt ajánlanám olyanoknak, akiknek nincs türelme/id...