2018. ápr. 28.

Flatpak app hívása openbox menüből

Gyorstipp, Flatpak, Discord, Openbox alatt egyszerűen.

A mai gyorstipp apropója: Adott egy Archlabs telepítés. Mivel a jelenlegi laptop, amit használok egy nem épp mai darab, a discord telepítése, majd fordítása AUR-ból, eltartana legalább egy órát. Mivel én nem szeretném ezt megvárni, felpattintottam a Flatpakot, meg a Gnome-szoftverközpontot, így az összes Flathubon lévő appot tudom GUIn telepíteni. A Discordnak is van Flathubon egy stabil változata. Így már csak azt kellett megoldanom, hogy valahogy kreáljak egy launchert a Discordnak. Mivel nem akartam teleszemetelni egyedi .desktop fájllal a rendszert, ezért csak egyszerűen az Openbox menu.xml-be:



Hogy eztet én honnan tudtam? Hát megrídeltem a mutterfucker manuált, azaz elolvastam az anyabaszó kézikönyvet az flatpaknak. Igen! Ez a tipikus RTFM esete Tóth Mari nélkül! Ugyanis lehet, hogy nem vagyok elég türelmes, de magán a flatpak weboldalán nem leltem megoldást. Nem vagyok fejlesztő, így reméltem a manpages majd ad választ. Adott. ha beírjuk, hogy man flatpak, szépen elolvashatjuk az opciókat. innen már egyszerű volt rákeresni az installált flatpak alkalmazásokra (nekem csak a Discord van). Kilistázta szépen, aztán kipróbáltam terminálban, hogy mi van, ha beütöm: flatpak run com.discordapp.Discord/x86_64/stable... S láss csodát, műxe!
Ennyi. Most csak kipróbáltam, hogy műxe-e, mivel minden frankó, ezért hamarosan totálisan átszabom a menüt, olyan egyszerű lesz, mint a faék.

jah, shot (mint a képen is látható, eléggé nagy a jelenlegi menü):







Mára ennyi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

DE-k WM-ek, satöbbi.. Mé útálom a Gnome-ot?

Mint az virtuális ismerőseim körében ismeretes, Openbox fan vagyok nagyon régóta. Mégsem ezt ajánlanám olyanoknak, akiknek nincs türelme/id...