2010. júl. 30.

Svédország

Sziasztok!

Jelenleg Svédországban melózok, ezért nem írtam mostanában.
Mivel itt elég unalmasak a hétvégéim, lesz időm írogatni.

Mostanában nagy a sürgés-forgás a Linux, és úgy általában
az opensource háza táján...
Hogy csak az utóbbi pár nap híreit említsem:

KDE 4.5 rc, Linuxmint 9 (rögtön három régi-új felhasználói felülettel),
az Oracle beint a PostRegSQL-nek... van itt sok minden ami érdekes.
Számomra azonban a LinuxMint 9 az érdekes, meg az, hogy hála az égnek
gondoltak az ilyen minimálablakozóbuzikra is mint amilyen én vagyok.
Lássuk csak mi van itt: Linuxmint 9 LXDE, FLUXBOX, XFCE.!!!
Ezek közül kiemelném, hogy a Fluxboxos verzióban helyet kapott
a sokak által kedvelt Tint2 panel, így a FluxosMint még egyet
lépett a szívem felé. A motorháztető alatt persze a szokásos Mintes
megszokott alkalmazások vannak, viszont az Lxde verziónál valamire
nagyon felkaptam a fejem: A PcmanFm oldalpanelján feltűnt nekem egy
"Applications" nevezetű könyvtár, ami üres. Hmm.. Vajon olyasmin töri
az agyát a mentolos csapat, MINTha az Apple Mac OS X-ben a Finder
Applications mappáját szeretnék utánozni??? Nem rossz ötlet.
Magam már próbálkoztam annak silány és nevetségesen egyszerű másolatá-
val: a usr/share/applications-mappát softlinkeltem a /home mappámba,
és kihúztam az oldalpanelra is. Persze, ez nem úgy működik, mint a
Finderben, mivel nem lehet dragNdrop módszerrel appot instalálni,
de legalább a fájlkezelőből is elérhető minden app gyorsan.
Ez főleg azoknak hasznos, akik szeretik a minimális
kezelőfelületeket (én is), és nincs "start" menü, csak egy
Openbox, vagy Fluxboxmenü, meg egy tint2, viszont néha odaül
a barátnő is a gép elé, és nem találja az "Internetet", csak
a minimál menüben annyit lát: Files,Terminator,Settingz.
Nos, Ilyenkor ha megnyitja a kedves a fájlkezelőt, akkor
a fent már említett módon könnyedén rálel az alkalmazásokra.

Kicsit elkanyarodtam a tárgytól, de mivel ez az én blogom, így azt csinálok amit akarok :-D

Szóval, az a lényeg, hogy Mentolosék jól odapakoltak a tűzre.
Pedig már-már temetni kezdtem az XFCE, és a Fluxbox ágat, de
hála az égnek nem így lesz.

Ugyan ide tartozik, ám a jövőbe mutat, hogy a blogokon, és
a community oldalon olvasgatva, olyan félszavakra, és susmusokra
lettem figyelmes, hogy Minték ejteni akarják az Ubuntut,
és ők is átállnának a Debian alapokra. Ez ismét csak sokaknak
okozhat örömöt. Most ennyi jutott eszembe, holnap folytatom!
Csőváz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

DE-k WM-ek, satöbbi.. Mé útálom a Gnome-ot?

Mint az virtuális ismerőseim körében ismeretes, Openbox fan vagyok nagyon régóta. Mégsem ezt ajánlanám olyanoknak, akiknek nincs türelme/id...